Soovitame


ToitumisteraapiaNr18Ajakirja “Toitumisteraapia” ilmub kord kvartalis. Ilmunud on värske number (kevad 2016 nr 18) “Stress”. Käesolevas numbris keskendutakse stressiga toimetuleku teemale. Tänapäeval üha sagedamini on inimene närviline, pinges ja pingul kui pillikeel. Pillikeel võib liigse pinge all katkeda, inimesel tervis käest minna. Toitumisteraapia kevadnumbris uuritaksegi seda, mis see stress on ja kuidas sellega nii vaimselt kui ka toitumise abil toime tulla.

www.toitumisteraapia.ee

 

 

 

 

 

gluteenivabad-kaseiinivabad-laktoosivabad-toidudJane Maastiku ja Angela Laigi raamat “Gluteenivabad, kaseiinivabad, laktoosivabad toidud”.

See raamat on toeks ja heaks teejuhiks paljudele inimestele, kes soovivad toituda gluteeni, – laktoosi- ja kaseiinivabalt.

72 lihtsat ja toitvat retsepti pakuvad uusi põnevaid ideid igapäevase toitumise rikastamiseks.

Raamatust leiab praktilisi õpetusi, kuidas valmistada gluteenivaba jahusegu küpsetiste valmistamiseks, taimset piima, jogurtit, juustu ja hapukoort. Igale toiduainele on olemas alternatiiv ja loobuma ei pea millestki.

 

 

 

setoköökAjatu ja aegumatu eesti toidukultuur Setomaa esimeses kõvakaanelises kokaraamatus!

Autoriteks Laivi Mesikäpp ja Indrek Kivisalu

Raamatus leidsid oma koha 20. sajandi esimesele poolele omaste traditsiooniliste Setomaalt, Meremäe piirkonnast pärinevate roogade retseptid.  Lisaks on veidi juttu ka seto söögi- ja joogikultuuri olemusest samal ajajärgul ning seto keelset toiduga seotud sõnavara.

Tasakaalu loovad vana ja uus retsept käsikäes ning jutustavad oma loo – mis oli ja milline on võimalus hoida esivanemate tarkust järgnevatele põlvkondadele. Uued, traditsioonilisele toidule tuginevad kaasaegsed lahendused, julgustavad traditsioone säilitama uue nurga alt – ikka selleks, et piirkonna toidukultuur ei kaotaks elujõudu hääbuvate teadmiste tõttu, sest alati ei osata või ei taheta väärtustada “vana” ja olemasolevat.

 

H6bem2gi_S88_ja_s2raÜlle Hõbemägi raamat “Söö ja sära” Tervisest ja toitumisest naisele 40+

Tervist toetavate eluviisidega naine läbib üleminekuperioodi reeglina palju väiksemate igapäevaelu häirivate sümptomitega.

Kui aga üleminekueaga seostatav probleemistik päevakajaliseks muutub, ei ole kunagi hilja teha oma toitumises ja elukorralduses muutusi, sest hormonaalsed kõikumised toovad välja pisimagi ebakõla, mis seni elu otseselt häirinud ei ole.

Veresuhkru tasakaalu toetav toitumine, antioksüdantiderikka taimse toidu osakaalu ja n-3 rasvhapete suurendamine menüüs, kaalu normaliseerimine jmt aitavad vähendada terviseriske ning menopausi sümptomaatikat leevendada.